Zal je me onthouden?
– Maar natuurlijk, wat een gekke vraag.
Ja, maar de mensen die je moet onthouden, worden er steeds meer.
– Tja, dat hoort erbij. Maar jou vergeten zal moeilijk gaan.
Gek, maar dat vind ik een fijn idee.
– Ik vind dat niet gek.
En zal je nooit vergeten, tenzij ik dement word natuurlijk maar ja dan heeft iedereen pech

Zal je voor me zingen?
– Als je er niet meer bent?
Nee, tijdens de herdenking?
– Voor jou? Je bent er dan niet meer he?
Ja ok, maar dan voor de anderen? Lady in Red?
– Ik kan het proberen, maar ik zal ook huilen dus mooi is dat niet..
Ajoh wat maakt dat uit, ik ben er toch niet bij.

Zal je over me schrijven?
– Huh?
Ja, in je blogs. Over mijn ziekte, maar vooral over mijn leven?
– Je ziekte?
Ja, zal je schrijven over mijn ziekte zodat anderen geraakt worden?
Niet om mij, maar voor mensen met dezelfde ziekte.
Voor No Guts No Glory? Voor zoveel mogelijk geld?
Ik wilde dat ik dat zelf kon San, hen zoveel geld geven dat ze niet meer nodig zijn.
Maar jij kan bloggen. Over leven en kanker.
Want jij weet hoe dat is. Jij weet wat verliezen is.
– Och lieverd, ik kan het proberen maar woorden zijn moeilijk te vinden om jou te bevatten. Jouw leven is meer dan je ziekte en je blog.
– Ja, mijn leven is zoveel meer. En ik hoop dat jij bij Ellens stichting nog zoveel meer mensen kan helpen via je pen.
Gewoon omdat je kan schrijven.
* Lieverd, jij moet nu bezig met jezelf maar ik zal mijn best doen.
– Dank je wel San. Vind ik belangrijk.
* Is ok.

– En wil je dan nu voor me zingen?
* Huh? Wat dan?
– Wat denk je zelf?

—————–

Vanaf 1 september ga ik fondsenwerven voor stichting No Guts No Glory.
Elke bijdrage die je kan missen is welkom.

Mijn vader leefde langer dan verwacht.
Door behandelingen die (nog) niet vergoed worden door zorgverzekeraars. Hij en vooral wij, hadden het geluk dat hij spaargeld genoeg had om dit te betalen. Gek word ik van de gedachte dat dat voor anderen niet zo is. Dat is absurd.

Stichting No Guts No Glory zamelt geld in voor behandelingen tegen kanker die nog niet vergoed worden door zorgverzekeraars. Niet door zielige verhalen te vertellen, maar door het leven te vieren met als motto: no guts no glory! Wij bieden financiële en morele steun aan kankerpatiënten en gebruiken (social) media om aandacht te vragen voor het probleem. Wij vinden namelijk dat geld geen reden mag zijn om iemand een kans op extra behandelingen te ontnemen.